Subject: [DKIM katki]kutsehariduse pilootprojekt Hiiumaal
From: "Sotsiaalministeerium" <[email-masked]>
To: "Info - SOM" <[email-masked]>
Date: Thu, 19 Jun 2025 15:20:28 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

HOIATUS! See e-kiri võib olla liba-, õngitsus- või pahaloomuline, kuna on 
saadetud asutusest, kus meiliserver on vigaselt seadistatud.
Rohkem infot: KKK | teenusveeb <https://teenused.rit.ee/et/kkk>  -> E-post 
ja kalender.

Sisestuse kuupäev N, 19/06/2025 - 15:11

Sisestaja: vportal_rest

Sisestatud veebivormi info:

Esitaja nimi
Sirje Soop

Esitaja e-post
[email-masked] <mailto:[email-masked]>

Pealkiri
kutsehariduse pilootprojekt Hiiumaal

Küsimuse või ettepaneku sisu
Pöördun Hiiumaa Gümnaasiumi ametiühingu nimel.
Kutseharidus vajab edendamist, ent seda ei saa teha Hiiumaa ainsa 
gümnaasiumi ohustamise hinnaga.
Hiiumaal on üks gümnaasium; viimasel kahel aastal on kõik õppekohad täitunud 
ja paljudele on tulnud ka ära öelda. Väidetavalt 
(https://www.err.ee/1609700949/riik-tahab-rohkem-pohikoolilopetajaid-kutsekoolidesse) 
jääb pärast pilootprojekti käikuminekut gümnaasiumi osa selliseks nagu on, 
sisu ja kvaliteet ei muutu. PGSi § 71 ja § 1002 järgi on riik kohustatud 
igas maakonnas pidama vähemalt üht gümnaasiumi (mitte hariduskeskust). Meie 
ootus on seega, et akadeemilise osa õppekohtade arv ei vähene ja et ka 
õppimatulijate arv ei vähene (mis võib ebaõnnestunud nimevaliku tõttu 
juhtuda).

Samas allikas on, et riik loodab kutseõppurite arvu kasvatada 40 
protsendini, mis Hiiumaa kontekstis, kus lõpetajaid on umbes 60, teebki 
akadeemilise osa kohtade arvuks 36 ja kutseõppuritele jääb 24. Kuuldavasti 
lubatakse pärast pilootprojekti käimaminekut akadeemilisesse ossa vastu 
võtta vaid 20 õpilast.

Kuuldavasti on ettepanek pilootprojekti Hiiumaal teha pärit 
sotsiaalministeeriumilt.
Õpetajaid ega kogukonda pole projekti kavandamisse kaasatud. Kas 
ministeerium on analüüsinud, millised on tagajärjed, kui pilootprojekt 
ebaõnnestub Hiiumaal, kus on üksainus gümnaasium?